Thursday, June 25, 2009

ptg ni tayar golek x...

Rabu 24 jun 2009 jam 16:40:51 sedang aku asyik bekerja tiba2 handphone ku berdering ada sms dr ijul..smsnya begini 'ptg ni tayar golek x..'aku pun reply kalau ada kaki aku jd je..ijul lak reply kata coco nk join..kira jd la ni..sepantas kilat aku sudahkan kerja aku dan terus je cabut balik rumah nk bersiap..selesai je solat asar ijul dh terpacak kat rumah..coco x jd lak yg ada joe kata ijul..nk wat camne kita merancang allah pun merancang dan allah la sebaik2 perancang..mungkin ada hikmah yg kita x tahu..tepat kul 6 ptg kita orang pun berlepas dr rumah terus ke jln paip..x mcm biasa kayuhan hari ni agak laju aku tgk meter dh cecah 28kmj budak2 ni masih mencucuk rapat kat belakang aku..hebat tu..mungkin angkara crank2 baru diaorg tu kot..dr jln paip masuk offroad biasa sampai la kat tgh kebun tu bincang jap nk keluar mana?bt 8 ke?kem bina negara ke?ke roller coaster?akhirnya roller coaster jd pilihan..mari kita lihat siapa yg kena..hehehe..x sangka roller coaster senafas aje budak2 ni harung..hebat..hebat..hebat...pas tu trus masuk jln kempas ingatkan nk balik trus ke meru tp mcm awal lg je.."apa kata kita layan bukit desa kerayung?"acah aku pd ijul.."bole la"kata ijul..awal2 mendaki tu bila aku toleh belakang masih bertenaga budak2 ni aku pun trus kayuh dh x tgk belakang ke depan ke,aku bantai tgk bawah aje..psycho o tgk depan lama2 time naik bkt ni..bila toleh lg dh xde lak budak2 ni..rupa2nya ada acara 'mtb' (mari tolak basikal)oleh joe sambil diberi kata2 semangat oleh ijul yg maintain kayuhnya 'slow tp sampai'.."mcm nk pitam"kata joe..pas berehat seketika perjalanan diteruskan utk acara downhill lak..mmg best track downhill ni kalau pakai full sus mesti lg best..apa2 pun beskal aku ttp yg paling best bg aku..perjalanan balik diteruskan melalui jln kopi masuk jln belimbing sampai jln jambu ijul terus balik rumah tinggal aku ngan joe..disebabkan sudah agak lewat acara medang telah dibatalkan..aku tiba di rumah +- pukul 19:10..mlm ni kena meeting lak kat sementa jd xde la acara jumping utk aku..
jarak kayuhan=+-21.33km
purata speed =+-19.7kmj
max speed =+-61kmj
masa kayuhan=+-1:04:59minit

No comments:

Post a Comment