Thursday, February 11, 2010

Banshee..

Antara Koleksi Banshee yang ada di Malaysia termasuklah basikal aku...


Legend mk11 2010

Scythe 2010

Wildcard 2010

Rune 2010

Spitfire 2010

Rampant 2008/09

Paradox 2009/2010

Viento 2009/2010

Scirocco 2008/09

Morphine 2008/09

Scratch 2008

Dari Fuji ke Banshee

Frame nie aku cuma pakai 2 bulan je.. masa tu duk ngadap bbs, maka terjumpa la Fuji diomand..menarik, tapi yang xbestnye..saiz frame ni 19 ichi.. berat & penat..dapat la merasa kayuhan antara gapi..


Frame nie pulak aku jumpa masa dulu ngadap blog KeLoLo's... masa tu cuma ada lambang je, belek2 punye belek..aku jumpa website nye.. www.Bansheebikes.com buka2 je ada 9 jenis frame(masa tu, sekarang 11 frame). Semuanye jenis crosscountry, trail, all-mountain, slopestyle, freeride, downhill & dj/street.. semuanye menawan hati aku.. maka Banshee Viento jd idaman hatiku..jadi tanpe melenggahkan masa..aku cari la international dealers.. yang aku jumpa FakawiBikes & Bikepro. Maka 24hb september 2009 (2 hari sblm raya aidilfitri) impian menjadi kenyataan..kira basikal raya la ni..

Kembali lagi..

Salam semuanye..setelah sekian lama menyepi..kini Berkat Bikers kembali lagi..walaupun tinggal beberapa ketul orang yang kayuh..


Koleksi selepas raya.. Singapore VS Selangor


















Friday, September 25, 2009


Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin..

Semoga bertemu di Ramadhan yang akan datang InsyaALLAH..



video

Friday, August 21, 2009

puasa jgn x puasa..

romadhon dtg lg..selamat berpuasa pd suma 'menta-mente'..semoga puasa thn ni akan menjadikan kita lebih bertaqwa dr sebelum2 ni insya'allah..puasa tau jgn x puasa..sape2 nk kayuh bgtau awal2 senang nk plan..cam biasa la bro mlm2 pas terawih kita tadarus..sape nk sambung sampai qiam pun bole..gua cam biasa niam..heheh..

Friday, August 14, 2009

Monday, August 10, 2009

Kayuhan Antara Gapi 2009 & Bukit Cermin


Salam semuanya, lebih kurang jam 6.30 ptg(sabtu) aku & jidin mula bgerak ke Serendah Antara Gapi. Hanya 3org sahaja wakil dr BerkatBikers, jam 7.45mlm kitaorg baru sampai..urusetia dh menanti kehadiran kami seadanye..mula2 daftar nama & ambil no plat. aku dpt n066 & jidin no151 (tapi no xbertuah), kebetulan urusetia kenal dgn kitaorg masa berkayuh di bukit kapar 10mei lalu..lpas daftar, btolak pula ke rumah abg aku kt rawang..tumpang tido sana..

Ahad 7.20pg kami mula gerak ke Antara gapi..sebelum tu azha 'stand' ada bgtau yg dia dh sampai..

tengah bersiap2 tetiba muncul bro ezad dr kota damanara..

pagi tu memang ramai pgayuh..basikal pun ganaz2..



apa2hal posing dulu..

ni yang paling penting sekali doa selamat..

uphill yang pertama..

downhill pertama, tu pun dh ada yg tergolek..bahaya!

downhill kedua.. tunggu giliran..

laluan berturap..ala mcm roller coastter jer.. sblm msuk ke bukit dagu



sebelum naik bukit dagu..posing dulu..

tu dia..berebut nk naik..

bekalan aiscream 100plus..



Bukit dagu yang menyeksakan...taubat lahooom bro!!

uphill lagi, ingatkan dh abis...lpas tu downhill nye memang bahaya,licin & berlopak, tp aku peduli hape..


alhamdulillah..bekalan tenaga, walaupun bukan 7e

tamat jam 12.09..

dgn membotakkn kepala, kayuhan akan mnjadi ringan..itulah azha 'stand'..hehe

dh terlalu penat, park je mane2

Posing kenang2an, ada gak yg tumpang bgmbr skali..

jom kita ke Bukit Cermin pulak..

wow!!

korang ni jgn bercium sudah..

cayalah bro..


Polygon jidin di Bukit Cermin..?

apapun cabaran di Antara Gapi nie memang mencabar, silap2 boleh meninggal tu kalau silap gaya downhill.. kawan2 lepas nie nk kemane pulak cabaran akan datang?