Tuesday, May 12, 2009

Test Lampu Up-Town

Apa pun, sorry geng krn lambat update berita ni kat blog. Sibuk la bro... dgn rewang nya dan mcm2 lah... Xpdc mlm ni sebenarnya semata-mata nak test lampu depan je. Dgn kelolaan Tuan Diva (Azul) kita... Ok juga lampu up-town ni ya, cuma bila blinking mode tu tak nampak mcm terang sangat laa. Tapi kira berbaloi la juga dgn harga nya, siap ada bracket lagi... boleh cabut2 la kiranya. Mcm biasa kayuhan bermula dari base Berkat Bikers kita, cuma mlm tu agak lewat sikit je sebab ada Tahlil cum Kenduri Kendarat kat rumah KC pertama kita di Tmn Berkat. Lebih kurang jam 10.30 mlm baru kitorang bertolak... Mulanya nampak mcm ok, masing2 dgn gaya lampu tersendiri. Cuma ada juga yg tak sedor diri tak nak pasang lampu kat basikal, at least pasang la lampu belakang... Memang la ko nampak lori tu, tapi ko rasa lori tu blh nampak ko ker... Malang tak berbau beb... Gua biasa laa... mesti duduk 2nd dari belakang, saja nak teman KP Alid... Aku memang suka laa duduk belakang2. Tapi tiba2 gua nampak geng kat depan stop, gua tangkap lega gak... ingat ada org dah sama pancit dgn gua, tapi rupanya tayar belakang pengasas Menta-mente Aai sudah bocor dah... Paku gila panjang sampai jadi bocor 2 lubang, dgn hensemnya Mr. TKC Ilai pun mengeluarkan patcher atau penampal tiub dia... gua agak impress juga dgn accessories dia ni, kira lengkap ooo... Jadi KP Alid terus menunjukkan skill mautnya menampal kat dua lubang yg bocor tu. Masa tu lah 1st time gua tengok diorang buat benda2 tu, kira kacang jugak lah. Selesai tampal! nampak muka Aai agak gembira gak la, sebab tak payah kena balik sorang2... tapi memang kita mampu berusaha, hanya Tuhan menentukan... angin masih keluar dari tempat bocor tu, komen Alid dgn Ir Azul sebab bocornya besar sangat... so morale of d story, sangat berguna kalau kita dpt bawa spare tiub... Insyallah, lebih selamat... Apa pun kita patut puji kesediaan Mr. TKC Ilai membawa penampal tu. Biasalah, tak cuba tak tahu kan... Learn from experience!!! Seterusnya tiba lah bantuan dari Kuling Cawa (Kulit Keling Cakap Jawa) aka Gopal aka Ajem, yg terus bawa Aai dan basikalnya menaiki
motor utk pulang ke base. Kitorang yg tinggal ni pun meneruskan kayuhan ke Setia Alam... mcm panjang lagi jer nak criter, tapi gua kasi pendek mcm Mr. Columbo. Kitorang pam tayar kat PSS Setia Alam dan terus menuju ke tangki air... kat belakang PSS tu terserempak dgn sebuah CRV, gua pun heran apa CRV tu buat kat gelap2 ni... gua jenguk dlm CRV tu nampak ada couple, masa tu nampak dua2 keras la kan... yg bawah pun mungkin keras jugak, tapi bila dah sampai atas tangki kitorang rehat, dan lepas tu turun tangki... CRV tu masih stay kat situ, jeng jeng jeng... kitorang terus kayuh dan berhenti kat 7E Setia Alam. Lepas rehat dlm 15 minit, kitorang terus gerak ke Cafe Jaki... tapi memang lumrah bila kayuh balik, diorang memang selalu naik syeh... masing2 dah mula tinggalkan aku dan KP Alid, diorang mungkin dah tak sabar nak pekena Daging Goreng Cik Aki kot... bukan apa, kalau dah pegi sama2 balik pun mau sama2 lah kan... gua bukan tak nak kejar lu orang, tapi gua nak temankan Alid tu... hehehe!!!

Jadi kesimpulannya dlm pantun ringkas:-

Sorong papan tarik papan,
Perut serong Anas Lipan,
Sediakanlah tiub di masa depan,
Berkayuh jgn tinggalkan kawan...

Lu pikir la sendiri beb...

3 comments:

  1. Alamak bro....sorry le hari tu ter'speed' plak, follow TKC kat depan tu... di cocok rapet oleh Bendahari plak.... saling 'UP' meng'UP'....mana tak laju je..

    Nak pantun gak la....

    Buai laju laju, Buai sampai fedup,
    Mana kayuh tak laju, Asyik kena Up,

    Buai laju laju, Sambil makan KFC,
    Kayuh laju laju, Tertinggal plak si KC,

    Buai laju laju, Jatuh tercampak terkena duri,
    Oh KC ku....., I'm sorry....

    ReplyDelete
  2. Aiseyman bro.. sama la itu hari terspeed jugak... aku pun tak tau lah, kayuh malam ni berhantu sikit.. macam hulk hogan, makin kayuh makin kuat plak.. biasa2 kalau kayuh malam KC duk depan.. aku x perasan aku kat depan.. kira terer la tu aku..


    Buai laju laju, Buai sampai tanggal,
    Jangan langgar paku, Nanti kena tinggal...

    Buai laju laju, Sampai kedai Ravi,
    Apa benda kat hujung tu,laa.. merendek dalam CRV..

    Buai laju laju, jatuh atas atap,
    Mana kayuh tak laju, saje2 nak up...

    Buai laju laju, jatuh dalam kebun,
    Lepas ni sumpah aku tak laju, memang aku tak laju pun...

    I'm sorryy...

    ReplyDelete
  3. lemah lembut sopan santun,
    xde idea la nk pantun.

    sama itu basikal gua tunggang,
    sama itu kc gua ada belakang,
    bukan x mau tunjuk belang,
    nanti hilang tanpa bayang.

    tinggi tingi si kenedi barindi,
    pandai pandai r pikir sendiri.

    ReplyDelete