Friday, May 15, 2009

menjana ekonomi ahli jamaah 'edisi basikal'

salam bro..hari khamis 14 mei 2009 aku telah menganjurkan "lawatan sambil belanja" ke kedai sahabat kita iaitu Rosman Bicycle yg terletak di Jln Musran Rantau Panjang Klang..antara yg terjebak dlm lawatan ini selain aku ialah azul,azhar&ilai..
signboard sempoi aje..
ini lah barang2 yg telah diborong azul..fork 2nd tp blum penah guna lg..harga bole thn murah.. stand 'serba guna' ni utk epit dikirim oleh hud..
mcm2 ada..pilih la nk yg mana siapkan aje fulusnya..harga bole nego don't worry..
pemandangan dlm kedai..basikal aku sedang di 'operate'..
basikal jepun berlambak kat sini..sape2 yg nk wat koleksi gi pasar bole amik(beli) satu..
khusyu' sheikh...
selesai gak operation basikal aku..
selamat tinggal crank ku..jasa mu tetap ku kenang..hehehe..
antara part yg telah di'nyah'kan dari basikal aku..tp pedal tu selamat lg,nyaris2 je tertukar tu..

akhirnya dpt gak aku crank baru cap shimano deore lx..penat je aku surf internet cari crank yg murah2 rupanya kat 'org kita' pun ada..pada sape2 nk cari part basikal bole la dtg sini.. taukenya peramah,harga bole runding dan yg paling penting 'org kita' ..ahli jamaah sheikh..sama2lah kita menjana ekonomi sesama ahli jamaah..hari ni basikal mungkin lepas2 ni kita cuba wat lak 'lawatan sambil belanja' ni ke bisnes2 'org kita' yg lain insya'allah..jgn lupa beli kupon hari PASTI ada sikit lg kat aku ni..yg baik dtg dr allah yg buruk dr zambry n kuncu2nya..wasalam-alid-:)

2 comments:

  1. Emmm... baiklah..!!
    betul la tu syeikh.. menjana ekonomi tu.. aku pun terasa nak menjana ekonomi gak.. tak tau lagi la tapi apa yang aku nak jana ni.. emmm.. kita tunggu dan lihat laa..


    Pisang emas dibawa belayar,
    Dibawa belayar dengan perahu,
    Kalau rasa nak tukar tayar,
    Jana la ekonomi macam aku...

    (Up syeikh...)


    Kajang pak malau kajang berlipat,
    Kajang hamba mengkuang layu,
    Kalau tayar hangpa tak boleh lipat,
    Jangan sesekali up aku...

    (Up habiss...)


    Tuai padi antara masak,
    esok jangan layu-layuan,
    kalau kayuh malam rasa macam tak nampak,
    cepat2 lah pasang lampu setannn..!!

    (pedih la lu...)


    Sorong papan tarik papan,
    Buah keranji atas perahu,
    Jangan lah asyik pikir nak kat depan,
    Kalo berani beat la aku...

    (Up tahap dewa ni...)

    ReplyDelete
  2. jalan tmpt rosman x ajak aku...
    gua pn nk shopping..

    ReplyDelete