Sunday, May 3, 2009

kalau rajin baca la..





















salam bro...sepanjang minggu ni beberapa peristiwa yg agak menarik telah berlaku kat aku..ari isnin 27-4-09 aku kena kidnap ngan ilai gi kedai rosman nk amik beskal dia katanya..fork lama ilai x dpt diselamatkan lg terpaksa la cari yg lain rosman pun offer satu fork lama yg lebih sesuai utk latihan angkat berat aku rasa la..ilai nampak lak fork lain cap 'rst omega' yg dh tersadai lebih 5 thn setelah ditawar2 rosman setuju 'lego' fork tu 50 hinggit..itu ilai punya cite yg aku pulak recce2 la mana tau ada cassette 9 speed murah2 punya hampeh xde rupanya...on the way balik timbul lak idea nk gi kedai seong kat seberang..rambang mata kat kedai tu mcm2 ada oo..akhirnya aku terbeli la cassette deore 9 speed ngan rantai sekali t.kasih ilai..hehehe...sampai meru trus gi kedai yazid kasi upgrade aku punya beskal..mlm tu meeting ngan dppk kat pej DUN "ana masuk lajnah tarbiyah sheikh"..selasa 28-4-09 keje cam biasa aje ptg tu sempat gak test beskal sumanya okey mantap..mlm dpt handbill nik normadhihah nk edar kat msjd hari jumaat.. rabu 29-4-09 xde plan pun nk kayuh ari ni pasal mlm nk main badminton ku sangka panas sampai ke ptg rupanya tgh ari ada yg ajak kayuh... yg ringan2 aje katanye...aku dh la tgh pantang(pantang diajak) ptg tu masuk kebun dpn sek keb meru 2...sampai je situ kami disergah segroup lembu masing2 control hensem tp kayuh makin laju lak tiba2...ada lak yg berenti kat tgh2 jln emergency brake pun x guna la..ada batu kat tgh jln katanya..dlm hati aku kata kenapa kau x elak..confirm jawabnya mcm mana mau elak blum diajar..tergolek la aku wat pertama kalinye nasib baik x cedera..dlm kelam kabut tu lucut lak rantai depan aku try naikkan beberapa kali tp x berjaya last2nya rantai baru lak putus...innalillahiwainnailaihirojiun..balik la aku naik lori 'sawit merah' ptg tu yg lain pun balik gak tp kayuh la..mmg ringan2 tul la ptg tu..mlm main badminton training nk tournament ari jumaat partner lak x dtg..
khamis 30-4-09 cam bisa gi keje x pg x ptg hehehe..buka blog ada lak yg ajak kayuh mlm kat setia alam pasal sok cuti hari pekerja..plan asal gerak kul 10 tp biasa la janji melayu..mlm tu ada ahli baru joe goreng pisang ngan beskal KHS alite cam ijul...kayuhan agak jauh gak +-29 km... singgah jap fun fair klang sentral ramai gak org kat situ pas tu trus ka last check point kedai wak jaki@zaki@janggut..jumaat 1-5-09 dtg keje awal gila kul 9(1st time dlm 3 bulan) costumer bole thn la..tghari budak2 dtg nk edar handbill epit,ijul,ciki,anas,gg ipar(gg komando gi demo ngan hud,usop)masjid penuh sesak pasal suma org cuti ari tu..s/u masjid announce ahad ni perasmian dewan baru masjid dengar2 namanya dewan hj hambali..hari tu gak exco selangor nk turun time maghrib..ptg aku lepak dewan standby nk lwn badminton 1st round jumpa pair tan kian keat/abd halim..tunggu punya tunggu lwn x muncul2 menang free la kitaorg..hehehe...2nd round main kul10.30mlm..kena belasah teruk gak r tp point ada peningkatan la dulu 0 sekarang dpt 4..1point aku nk hadiahkan kat ilai(partner lama)..k la yg baik dtg dr allah yg buruk dtg dr kelemahan sendiri..wasalam-alid-

2 comments:

  1. Buat pengetahuan semua, chief kita telah dilarang keras menunggang di belakang penunggang yang lain.. "alid suka sondol, hari-hari alid sondol.."

    ReplyDelete
  2. SALAM UNTUK SEMUA ... TAK SABAR NAK BALIK MERO

    ReplyDelete