Tuesday, April 14, 2009

My 1st Cycling

Best jugak berbasikal ni ya, tapi pengalaman pertama dah buat aku termengah. Mula-mula semua nampak ok, tapi bila tiba tang nak mendaki bukit kat Kg. Budiman tu... pergh... pancit siot... Itu baru bukit yg mungkin boleh dikatakn kacang bagi old timer bikerz, tapi gua terpaksa berhenti kat tengah bukit. Namun ku gagah kan jua hati ini, dan akhirnya berjaya, itu pun selepas rehat 5 minit kat tgh bukit tu...hehehe... Bila dpt berhenti rehat, terus rasa puas hati... tapi bila nak kayuh balik, rasa mcm nak naik motor balik pun ada... Di tambah pula dgn masalah bontot ku yg masih kurang selesa, maklumlah 1st time... Bila balik mandi terus rasa pedih, melecet siot... Apa pun aku cukup puas hati dgn performance basikal ku yg menggunakan gear 'Shinoma'... Shimano lah Zol... Dongar cito, kito dah ado geng bikerz baru dgn MTB terulungnya... Eden tak sabor nak melihat aksinyo... Tak pe Jul, pancit tu biasa... alah bisa, tegal biasa... Gua punya pedih bontot lagi marem ho... Jgn bengang haa...nanti motor kena tendang! hehehe... Wei, bila korang nak gi ride ke Tg. Karang ni... Putrajaya ker, Cameron Highland ker... Muahaha... aku rasa boleh muntah darah lah aku kalau gi naik Cameron Highland... Apa pun, tahniah kpd moderator blog ni Mr. Alid Sifu kerana berjaya mewujudkan blog Berkat Bikerz... Menta mente...

No comments:

Post a Comment