Saturday, April 25, 2009

"ku tahan jebattt...!!!"

alloo bro... Tanggal 2o h/b April tahun 2009 Masehi telah terjadi satu detik dalam hidup gua bro.. biasa le, tiap2 hari menjelang petang mesti terdetik hati gua nak tengok jam.. dalam hati 'sempat ke tak sempat gua nak berkayuh petang ni..' budak2 mesti dah standby punya.. gua pulak dah banyak sesi berkayuh ni di gua tuang.. bukan saja2 nak tuang bro, almaklumlah, dulu dah pernah pencen sekarang dah kerja, so kenalah kerja macam nak hidup 1000 tahun lagi.. hmm.. tahan je la tgk member2 kayuh sehari2.. "ku tahan jebatt..."

Hmm.. baiklah, berbalik pada citer 20 hb tu.. gua punya teruja hari tu dapat balik awal kerja dgn harapan chief halo gua ajak kayuh.. tunggu punya tunggu punya tunggu,, tup..tup.. CANTEKK..!! chief ajak kayuh.. fuhh. ibarat kera mendapatkan bunga.. gua plak mmg ngam2 baru balik kerja.. perut kosong belum makan.."ku tahan jebat..." ARGHH..!! lantak la.. pedih la gua.. itu semua gua tolak tepi..ya penting kayuh bro...


Hmm. baiklah.. sesampainya gua kat dalam rumah gua lalu mcm biasa la gua bukak peti sejuk.. hahh.. canteklah.. ada buah paling sedap dalam dunia pernah gua makan iaitu buah semongko (tembikai la dol ).. tanpa segan silu gua habiskan satu mangkuk besar.. pedih la yg lain x dapat makan ... pedih la lu..

Hmm.. baiklah.. tepat jam 1733GMT gua sampai kat base Berkatbikers. ye la pasal chief janji start kayuh pkl 5.30.. gua terasa semacam je pasal yg lepas2 kayuh pkl 6 or 6++.. tapi takpe la, gian punya pasal.. "ku tahan jebatt..." lebih kurang pkl 1742GMT start kayuh.. air gua isi separuh je dalam bekas air PROTON gua bai.. 6 orang je kayuh petang tu iaitu Specialized, Merida, KHS, Proton(pinjam), Fuji dan gua la bro, SARS... elehh.. setakat si bikers Fuji 27 speed tu gua bagi lu kayuh 20 minit depan gua pun gua sebelah kaki je kejar..

Hmm.. baiklah.. lokasi kali ni menjadi misteri.. yg gua tahu nak main offroad.. lantaklah korang.. gua kuat.. lu orang nak main off road ke on road ke, chow kit road ke.. yg gua tau gua sakit perut.. syok jugak main offroad ni.. gua selamba je kayuh turun naik bukit kat dalam kolam hamdan tu.. perhhh..!! jauh jugak bai.. lebih kurang 30-40 minit sampai jalan besar.. fuhh.. bertambah senak perut gua bro.. maklumlah, org slim ni dia lain macam sikit rasa.. "ku tahan jebat..."

Hmmm. baiklah.. bila dah sampai jalan besar tu gua ingat dah settle laa.. dah dekat kot.. Ciss..!!! rupa2nya tak sampai separuh lagi.. barua lu orang.. ROLLER COASTER woo..!! tempat yg gua belum sedia nakm kayuh bai.. tapi takpe la.. alang2 menyeluk pekasam, membujur lalu melintang patah gua cekalkan keazaman dan ketaqwaan kepada Allah taala "ku tahan jebatt..." gua tengok roller coaster dah mcm banjaran titiwangsa berlipat2 gunung ganang..(padahal biasa je).. psycho je tu.. hmm.. gua meneruskan perjalanan tanpa was2.. bukit pertama, alahhh basic je tu.. pasal tu gua berenti tgh bukit.. KHS temankan gua.. TQ KHS lu la kawan gua dunia dan akhirat.. lepak 2 minit gua dan KHS teruskan lagi perjalanan.. yg lain2 dah kat depan dah.. saja gua bagi yg lain2 jalan dulu senang gua kejar masa gua nak top speed nanti...

Hmm.. baiklah...sesudah bukit gua daki.. yeehaa..!!! tiba la waktu klimaks turun bukit.... tetapi bro, belum pun sempat habis turun bukit, gua dah nampak ade bukit lagi.. aiseyman.. perut gua pun otomatik jadi kejang.. tiba la tragedi hari tu.. tanpa segan silu gua pun bagi signal kiri berenti tepi jalan.. KHS teruskan perjalanan.. dia ok.. lu la kawan gua dunia dan akhirat.. terus gua duduk tepi longkang gua capai cigar yg takde gambar paru2 rosak dan kunyalakan sambil di dalam hati gua menempelak "barua lu orang..!!!" "ku tahan jebat..."..


Hmm.. baiklah.. tiba2 tergerak hati gua nak call chief.. gua call chief suruh dia teruskan perjalanan.. tapi ntah ape citer sampai sekarang gua x ingat apa gua bgtau dia dalam talipon, tau2 dia patah balik lepak dgn gua.. sapa suruh lu patah balik...??? lu memang bukan kawan gua dunia dan akhirat la bro.. gua nak lepak sorang laa.. "ku
tahan jebatt.." nak buat macamana dah dia nak lepak dgn gua, gua layan je laa.. potong stim betul.. Lastly, lebih kurang 10 minit lepas tu gua capai beskal chief, gua kayuh tinggalkan chief berbatu2 jauhnya hinggalah ke cafe resmi kitaorang iaitu cafe mbak (formerly kown as seman)..

Takde apa2 pun dalam citer ni bro.. saje je nak luahkan perasaan utk sesiapa yg nak baca.. kesimpulannya, jgn la kacau gua kalau gua nak lepak sorang2.. saje je nak ambil mood ketenangan ..

Moral of the story.. " selalu2 la kita pedajal orang lain.. hmmm... baiklah.. "ku tahan jebat..."

5 comments:

  1. Best la gua baca cerita lu ni bro... complete dgn lawaknya, dukanya, bestnya dan yg hebat siap ada morale story nya... paranawe la... gua puji tindakan KHS yg sanggup 'berhenti' menemankan lu... relax bro, kalau lu gagal, gua seribu kali gagal la bro...

    ReplyDelete
  2. relax bro.. mula2 memang GAGAL.. gua dulu lg GAGAL sadis pnye..gua tangkap PITAM oooo..apa2hal ahad ROLLER COASTER..layan jer..

    ReplyDelete
  3. nk wat camne..
    wa cuma bole cakap pedih la lu..

    ReplyDelete
  4. pedih tu memang pedih la bai... yg x bole tahan dia up lg tu... aduhh..!!

    ReplyDelete
  5. pedih tangkap ulu hati tu...apa2 hal pon...
    GAGAL is not 4ever but PEDIH can be 4ever...

    ReplyDelete