Tuesday, April 21, 2009

mcm gagal je hidup aku part 1





salam bro...bila tiba hujung minggu hati aku mesti jd x tenteram pasal time2 cam ni la biasanya byk program yg nk dijayakan time ni gak la costumer bersusun kat kedai aku tu..tp minggu ni aku hatrick 3 hari berturut2 aku x dtg kedai start jumaat sampai ahad..nasib baik aku boss aku kuli kalau x maunye kena warning letter ni(teringat zaman2 mkn gaji dulu)..hari jumaat aku mmg plan nk keje mlm tp ada forum perdana kat jln kopi lak..aku amik keputusan gi forum la keje besok2 pun bole apa..ramai tul org kat forum mm tu x rugi la dtg dpt gak pekena ais krim..ais krimnya lembut..abis forum trus lepak rumah utk isi borang belia pasal besok ptg nk gi jumpa pegawai belia kat Perpat ngan ust Ali..lepak punya lepak tau2 gelap je dunia ni rasanya sedar2 dh pukul 11 hampeh tul xde yg kejut..kalau dh lambat camni nk lepak ombo pun apa yg ada aku pun bg arahan kat badun utk tapau nasi lemak sam..hati dh berbelah bg nk gi keje ke x..kalau keje jap lg kul 3 nk gi Perpat..emmm...baiklahhh utk x memeningkan kepala aku ambik keputusan gi kedai basikal yazid pasang rd(rear derailleur) yg aku beli minggu lepas bukan apa rasa cam kufur nikmat lak kalau dibiarkan aje atas meja dlm bilk aku ni hehehe...tgh2 pasang pasang tu tauke kedai si yazid tu baik punya racun suruh join event cross country kat bkt kapar esok(ahad) tp aku tetapkan pendirian nk gi sukan pasti kaw..
azul lak singgah nk balik rumah tgh jln dh hujan lebat so dia patah balik nampak aku kat sini..dia pun x leh tahan terus gi rumah bujang amik beskal dia tukar tayar on road ke off road..ptg ni nk main off road katanya pakai tayar on road x leh naik bukit..alhamdulillah kos up grade ari tu rm 10 aje..program kat Perpat lain kali aje la cite yg penting berjln lancar..ptg tu(sabtu)kayuhan di laluan offroad menjadi pilihan bermula masuk dr jln paip trus ke kolam hamdan dan merentas kebun kelapa sawit yg aku pun x penah masuk tau2 tembus kat sek keb meru 2..lps sesi rehat & posing (gambar2 kat post bawah tu 'ditangkap' oleh usop) perjalanan diteruskan melalui hadapan kelab menembak sekali lg meredah kebun kelapa sawit sehingga tiba di satu kaw di kg budiman..bab ni yg paling boring pasal x tau nk trus ke nk patah balik??akhirnya sebulat suara utk berpatah balik mengikut laluan td utk keluar ke bt 8..dlm hati aku ni terpikir punya lama duduk meru ni byk tmpt aku blum penah masuk lg..dlm perjalanan balik aku,epit kc,azul diva,ijul gep,jidin dingerous tlh berjaya ditinggalkan bertiang2 oleh pedel,a'ai menta mente@effect@cing.cing..cing..&ajam anak gopal..cam biasa last check point kat seman masing2 ngan excitednye berborak sakan..dlm borak2 tu ada pulak yg gatal ajak aku gi stadium tgk bola..mula2 mcm x nk gi tp mlm ni mesti boring pasal yg lain dh ada agenda sendiri..sudahnya aku gi la gak stadium 4 org sumanya..dlm hilux diaorg wat perancangan nk join event kat bkt kapar sok pg..ini yg buat aku goyang ni..aku mula atur strategi 'ngecai' supaya aku bole x pergi sukan pasti sok pg..mlm tu sambung lak tgk semi final fa chelsea vs arsenal kat kedai abgnya ali sampai kul 2++...berjayakah strategi aku??? tunggu la lain kali aku cite ek..apa pun lengkap la 2 hari aku gagal gi kerja..moral of the story jgn biarkan hobi menggagalkan hidup anda..ni pun dh lewat sok pg x tau bole bangun g keje ke x..wasalam-alid-

3 comments:

  1. Salam bro..
    Gua baca lu punya kehidupan tuk 3 hari ni syahdu betul gua rasa.. simpati pun ade pasal x kerja 3 hari.. Apa bole buat bro, commitment dah tinggi.. program pun dah berterabur.. TAPI...!!! yang gua amat x berpuas ati pasal lu punya ngecai nak ngelat pegi sukan PASTI tu bro.. gua punya terbakar kulit dah macam anak gopal, suara gua dah serak mcm Tok Guru Amy Search pasal bersorak utk budak2 PASTI, lu sedap2 je kayuh bro.. habis tu SARS gua nak dibiarkan nganggur je ke bro..?? Tapi lu ingat ada ubi ada batas.. segala perancangan lu telah ku cc kan kepada Yang Berhormat Tuan Sucipto Osman dan kepada pihak yg berkaitan .. Untuk program lepas ni... PEDIH LA LU...!!!

    ReplyDelete
  2. hehehe... gua pulak confuse, nak gembira ke nak simpati... seronok kayuh bersama, tapi bab tak pegi keje tu tak 'masyuk' bro... gua rasa lu kahwin jer lah bro... hari ni pun gua MC main2, serba salah nak inform lu yg gua MC hari ni, takut nanti lu ajak kayuh pulak & tak keje lagi... kan elok kalau lu pegi sukan Pasti hari tu, boleh kenen Al-Fatihah... gua tengok Usop mcm gembira je kacau minah tu... pagi tadi gua nak gi klinik, toleh kiri kedai lu tutup, toleh kanan tak nampak pun lu kan Ombo, sah lu GAGAL!!! hehehe...teringat semalam, 'Ilai gagal...' bukan nak gelak kan Ilai, tapi tergelak kat org yg UP tu...

    ReplyDelete
  3. lu ingat gua sedap2 je kayuh ari tu..
    panjat bukit 10 kali ooo.. distance 28km tu..
    gua punya 'cai' okey apa bukannya gua 'cai' bg x jd pun..katanya nk bg2 tugas hehehe...

    ReplyDelete